Recomandare: Piergiorgio Odifreddi la Bookfest.

Cu numele Piergiorgio Odifreddi v-ați mai intâlnit (aici) pe acest blog. Și, evident, s-ar putea să vă fi intersectat cu cărțile lui de popularizare: una dintre ele, o biografie a lui Godel, a fost tradusă în limba română la editura Polirom. Dar nu este doar popularizator: Odifreddi a scris o carte despre teoria calculabilității care s-a bucurat de ceva notorietate. Având în vedere prietenia lui cu Cris Calude (cu care subsemnatul și-a început cariera științifică), nu e de mirare faptul că pașii ni s-au intersectat: l-am întâlnit la o conferință la care am participat în 2001.

Odifreddi este, din câte îmi dau seama, o figură puțin controversată în Italia: misiunea lui principală este cea de popularizator al științei (și militant pentru ea), dar nu se limitează la asta și se pronunță pe destule teme politice. Nu știu mare lucru despre aceste ultime preocupări, așa încât recomandarea mea de a-l întâlni face abstracție de ele.

În fine …. îl puteți întâlni pe Piergiorgio Odifreddi la Bookfest, miercuri 24 mai la ora 19. Va discuta cu colegii mei de facultate Liviu Ornea și Mihai Prunescu. Deși miercuri după-amiază am ore, o să încerc să ajung.

Un comentariu

Lasă un comentariu