Conferințe, ACM, IEEE

Am semnat scrisoarea deschisă in sprijinul deciziei  Conference on Computational Complexity de a deveni o conferință independentă de IEEE.

Totul se schimbă, lucru valabil și pentru  conferințe: STOC nu mai publică proceedings pe hârtie (sunt unul din puținii care le regretă), STACS, CSL și FSTTCS au ales să nu mai publice in Lecture Notes ci in seria open-access LIPICS. COLT a divorțat acum mulți ani de ACM, și  la un lucru similar se gândește SOCG.

Dacă in privința IEEE nu am vreun regret (și mi-aș dori ca și SYNASC să renunțe la asocierea – după părerea mea nefericită – cu ei), in privința ACM lucrurile mi se par ceva mai complicate. Nu sunt singurul – vezi comentariile la acest mesaj.

Disclaimer: sunt membru ACM și SIGACT de mai mulți ani. Asta pentru că găsesc că ACM/SIGACT, ca organizație profesională, oferă membrilor o valoare pe care pur și simplu nu o regăsesc la IEEE, in raport cu cotizațiile plătite. Da sunt lucruri care ar putea fi modificate. Dar e bine că organizația există.

Acest articol a fost publicat în informaticã teoreticã, politica_ştiinţei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

