O clipă din istoria informaticii teoretice – in Sevilla

Săptămâna asta am fost un vizitator Erasmus la Universidad de Sevilla – mai precis in grupul de Natural Computing al lui Mario Pèrez-Jiménez.

Cine mă cunoaște știe că nu refuz vreodată o vizită in Spania 🙂 Dar nu despre minunățiile turistice ale acestei țări (pe care probabil că le cunoașteți și voi) vreau să vă vorbesc, ci de o intâlnire cu istoria informaticii teoretice pe care mi-a prilejuit-o (când mă așteptam mai puțin) această vizită.

Despre ce e vorba ? Despre un exemplar al mașinii germane Enigma,  disponibil la Muzeul Militar din cadrul Plaza de España. Le vorbisem studenților la curs semestrul ăsta despre Enigma – iată că am putut-o vedea. Impreună cu mecanismul de la Antykytera (văzut la muzeul de istorie din Atena) și locurile legate de viața lui Kurt Godel (in Austria) e una din bucuriile turistico-intelectuale din ultimul timp. Intrarea la muzeu e gratuită – dacă sunteți prin Sevilla merită o vizită.

enigma

 

 

 

 

 

 

 

Cât despre Sevilla … vorba cântecului:

 

Acest articol a fost publicat în informaticã teoreticã. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

