Anul meu

Mai bătrân cu un an … un an pe care il termin in același loc in care l-am inceput :). Slavă domnului, cu aceiași oameni dragi prin preajmă. Un an ciudat, care a trecut parcă prea repede ….

N-a fost (științific vorbind) din cei mai buni: deși mi-au apărut câteva lucrări pe care am reușit (eu sau coautorii) să le termin, senzația avută e că n-am reușit să mă adun, n-am avut timp de respiro, nici de postat pe blog 🙂 … se va vedea (sper) mai jos de ce; in cele ce urmează, o listă de (mici) progrese care se leagă de 2016:

  1. O lucrare care imi fusese respinsă de cinci ori  la rẫnd a apărut in sfârșit 🙂 [ce-i drept doar in varianta de conferință]
  2. Prezentarea invitată pe care am dat-o la DACS DCFS 2016 include unele rezultate noi care ar merita continuate.
  3. Am devenit, in sfârșit, coautor cu Zoli Neda, publicând cel de-al doilea articol de-al meu intr-o revistă de fizică, Physica A.
  4. In sfârșit, rezultatele obținute in 2015 mi-au fost recunoscute (cu un premiu) de către Universitatea de Vest. Nu pun mare preț pe premii, dar Gala organizată de UVT la Opera din Timișoara chiar mi-a plăcut.

Marele câștig al anului 2016 este, pentru mine, pe planul relațiilor științifice: diversele evenimente pe care le-am organizat/la care am participat (sesiunea de la „Diaspora științifică”, workshop-urile de la Sankt Petersburg, conferința ECCO de la Budapesta, workshop-ul DACS, conferința DCFS, școala de vară de la Hagenberg, SYNASC) mi-au prilejuit (re)intâlnirea cu cercetători precum Dan Alistarh, James Aisenberg, Albert Atserias, Florin Bălașa,  Sam Buss, Dietmar Berwanger, Alin Bostan, Simina Brânzei, Hubie Chen, Cezar Câmpeanu, Henning Fernau, Gabor Galambos, Marijn Heule, Edward Hirsch, Christian Krattenthaler, Miklos Kresz, Leo Liberti, Igor Oliveira, Ryan O’Donnell, Toniann Pitassi, Pavel Pudlak, Simon Puglisi, Dan Romik, Jeffrey Shallit, Neil Thapen, Ioan Todincă, Bogdan Warinschi, Stephen Watt. Marcel Voia … cum vedeți lista e lungă și eclectică.

Dincolo de domeniile mele de interes strict, m-am bucurat să fac cunoștință  anul acesta cu universitari precum  Gabriel Bădescu, Daniel David, Adrian Hatos, Cristian Litan, Adrian Miroiu, Bogdan Murgescu.

Am „nășit” (ca membru al comisiei) două teze de doctorat. Am scris două proiecte de cercetare (unul deja respins, al doilea … who knows ?), și l-am incheiat (cu bine, sper :)) pe cel inceput in 2012. Am peripatetizat din nou (la excelenta conferință interdisciplinară organizată la Oravița) povestindu-le interlocutorilor mei, la modul intuitiv, desigur, despre … algoritmul greedy și programarea dinamică pentru selecția unei mulțimi maximale de intervale  🙂 Mai greu decât pare, având in vedere că imi propusesem să am o prezentare care să fie inteligibilâ pentru …. literați sau antropologi 🙂

In sfârșit, am vizitat anul acesta două locuri in care imi doream să ajung: Sankt Petersburg (Rusia) și Rethymno (Creta). Despre cărți, muzici și alte răsfățuri intelectuale ale anului care se incheie, voi povesti cu un alt prilej.

Eu (și Oana) mulțumim coautorilor, prietenilor și cunoscuților noștri, fără de care viața ar fi mai searbădă și lipsită de bucurii. Vă mulțumesc și vouă, cei care mai intârziați din când in când pe aceste pagini neglijate. Să ne intâlnim cu toți, sănătoși, in anul care vine.

img_1157

P.S. Nu pot incheia, totuși, mesajul ăsta fără să amintesc de despărțirea (produsă in 2016) de un om care a insemnat imens pentru traiectoria mea intelectuală. Știți, probabil, la cine mă refer. Generozitatea, blândețea lui și spiritul de noblețe mă vor urmări până la sfârșitul zilelor.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

