Matematica „dunelor de nisip” (engleză: sandpiles)


Un subiect care imi place, din „preistoria” aventurii mele la Los Alamos (am aflat de el prin 1999) dar despre care nu am vorbit până acum (şi in care nici nu am publicat ceva). Are şi destule aspecte algoritmice,  de interes pentru un informatician … pe cine păcălesc, de parcă poza frumoasă de mai sus ar necesita motivaţii suplimentare 🙂

Profit de faptul că a apărut un  interesant articol de popularizare in Nautilus (poza e „furată” de acolo) ca să imi declar public interesul. S-ar putea să intâlniţi ceva mai substanţial despre subiectul ăsta, sper că in ceva mai puţin de zece ani :), pe noua mea pagină, in construcţie,  aici.

Acest articol a fost publicat în popularizarea_ştiinţei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

