Profesionale, pe scurt

2014 este anul in care am inceput să  se vede in sfârșit faptul că am inceput să colaborez cu colegii de la Timișoara:

– Cu Cosmin Bonchiș am publicat recent o lucrare. Nu e cea mai complexă (tehnic) lucrare pe care am scris-o, nu e nici măcar cea mai bună lucrare pe care am scris-o cu Cosmin :), dar e prima care ne-a apărut. E o notă drăguță (fișierul purta numele de lucrărică.tex). Tratează un subiect (algoritmi de aproximare) care nu se face azi in informatica teoretică din România. Sunt mulțumit de ea, mai ales că il „debutez” cu acest prilej pe Cosmin intr-o revistă Elsevier.

– O a doua lucrare scrisă impreună cu Adi Crăciun (despre care v-am mai vorbit) ne-a fost acceptată recent la conferința SAT 2014. Cu lucrarea asta chiar am speranțe mari: mă aștept să fie una luată in seamă, mai ales că tema (una „exotică”) m-a obsedat câțiva ani 🙂 (mai e nevoie să mai spun că ce publicăm in ea nu se face pe la noi ?)

Sunt de asemenea mulțumit că România e prezentă prin lucrarea noastră pe „tabloul principal” la Vienna Summer of Logic (mai e, oare, prezent cineva cu afiliere in România ?). Dacă am fi terminat-o cu o săptămână mai devreme ca să o putem trimite la CSL-LICS, era și mai bine 🙂 … cum ar fi și faptul  să ne adunăm ca să terminăm cea de-a doua lucrare pe tema asta.

– In sfârșit cu Mircea Marin am trimis zilele astea o lucrare la o conferință LNCS care are loc anul ăsta in București. De data asta contribuția principală ii aparține categoric lui Mircea: eu am propus problema, amândoi „vedeam demonstrația”, dar munca de pus la punct argumentul ii aparține in mare măsură.

Mircea este un cercetător matur, cu o lucrare acceptată anul ăsta intr-o conferință (ca și SAT) de categorie A (conform clasificărilor româno-australiene in vigoare). In ceea ne privește am sentimentul certitudinea că lucrurile cu adevărat bune de-abia de-acum urmează 🙂 … mai ales dacă am reuși să ne extindem unele idei/abordări la limbaje \omega-regulate și probleme de sinteza sistemelor (destul de la modă azi) 🙂

Nu mai vorbesc de lucrările incepute (și incă neterminate/neacceptate). Concluzia este, cred, totuși una singură:  tcs.ieat.ro are un inceput de an decent.

 

 

Acest articol a fost publicat în informaticã teoreticã, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Profesionale, pe scurt

  1. flmanea zice:

    Felicitari! Ma bucura sa aud de grupuri din Romania care produc lucrari asa de bine primite de „comunitatea internationala”, in conferinte cu arie mai mare de acoperire gen SAT (si nu doar in conferinte ultra-specializate).

    La nivelul „mici greseli”, vezi ca link-ul catre clasificari e gresit scris (lipsesc „:” ).

Lasă un răspuns

