Epilog serios la „Gödel”

Am aflat azi de pe fluxul știrilor Twitter la care sunt abonat despre o lucrare de sinteză scrisă de Alistair M. C. Isaac, Jakub Szymanik și Rineke Verbrugge cu titlul „Logic and Complexity in Cognitive Science„. Va apărea intr-un volum editat de Springer in onoarea lui Johann van Benthem, aparent anul ăsta.

La o primă răsfoire nu pot spune altceva decât „wow !”: articolul tratează in mod profesionist multe din lucrurile la care am făcut aluzie in eseul meu din „Observator Cultural”.

Nu vorbește despre partea cu argumentul ontologic si demonstratoarele automate. Normal: lucrurile astea n-au legătură cu științele cogniției. Insă vorbește despre Gödel/Lucas/Penrose, (hiper)calculabilitate, complexitate și „teza cogniției algoritmic eficiente” (in varianta lui Iris van Rooij), calculabilitate in limbaj natural (a la Ristad). Plus multe „lucruri bune” de care eu n-am amintit in articolul meu: teoria jocurilor și cunoaștere socială, logică nonmonotonă și felul in care se aplică la modelarea prejudecăților cognitive, logici epistemice și dinamica informației, etc.

Imi pare tare rău că n-am știut despre articol pentru a-l menționa in „Observator”. Dar mă bucur că instinctele mele au fost cele corecte 🙂 Și, evident, nu  vi-l pot recomanda  cu destulă căldură.

Acest articol a fost publicat în filosofie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

