Că tot e an electoral ….

(da, am mai făcut o glumă pe subiectul ăsta scriind despre Teorema Gibbard-Satterthwaite analiza Fourier a funcțiilor booleene și metode de vot in ziua referendumului din 2012)

… puteți face lucruri ceva mai puțin utile decât să il urmăriți pe Eric Pacuit – un informatician-filosof cu lucrări in Synthese și Logical Methods in Computer Science, simultan – intr-un curs despre metode de votare. Pe Coursera, despre care n-am mai amintit in ultima vreme.

Da, vorbește și despre „the usual suspects”, paradoxul lui Condorcet, teorema lui Arrow. Dar nu se limitează la atât: videoclipurile pe care le-am văzut azi (abia m-am inscris) au avut ceva util chiar pentru unul ca mine. Dacă despre faptul că probabilitatea să existe un câștigător Condorcet tinde la 1 (când numărul de candidați/alegători tinde la infinit) știam – despre presupunerea impartial culture (și referințe – pe care nu le cunoșteam – despre felul in care violarea ei conduce la o reducere in probabilitatea existenței unui ciclu contradictoriu) am aflat acum.

Acest articol a fost publicat în popularizarea_ştiinţei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

