„Inapoi la argument”: cu Mircea Dumitru despre argumentul ontologic al lui Gödel

Dacă nu le-ați urmărit deja vă recomand cu căldură cele cinci videoclip-uri de  pe youtube ale discuției pe tema de mai sus. Primul din ele:

Dacă Horia-Roman Patapievici este ca mai intotdeauna un „spectator angajat”, cu preferințe personale care pot fi ușor ghicite din dinamica dialogului,  Mircea Dumitru are un discurs analitic, profesionist, „american”, atent la nuanțe și interpretări controversate. Nu mă pot opri să intuiesc faptul că logica modală S4 n-a fost, probabil, motivul pentru care majoritatea audienței a ales să asiste la discuție 🙂 Și că acești spectatori nu au plecat  convinși/mulțumiți de demonstrația popularizată de profesorul Dumitru.

Eu insă am savurat prezentarea. Cu rezervele de care am amintit legate de „angajare”, Horia-Roman Patapievici era un realizator de televiziune destul de bun. Dispariția emisiunii „Inapoi la argument” (și a canalului TVR Cultural, in general) este unul din evenimentele regretabile ale unei  Românii in criză.

Acest articol a fost publicat în evenimente, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la „Inapoi la argument”: cu Mircea Dumitru despre argumentul ontologic al lui Gödel

  1. Liviu Ornea zice:

    Dacă sînteți interesați și de alte opinii ale lui H-RP, vedeți și aici:

    http://mihneamaruta.ro/2013/10/30/patapievici-la-cluj-iii-textul-conferintei-despre-dovezile-existentei-lui-dumnezeu-si-rugaciune-cazul-fratilor-pascal/

    Mă abțin să comentez aberațiile în privința matematicii, pentru că mi se pare inutil.

    • gabrielistrate zice:

      S-ar putea să iți fac o surpriză … am inceput să scriu un text-răspuns apropo de prelegerea respectivă, „ce (nu) ne spune teorema lui Godel”

      Numai bine,
      G.

      • Liviu Ornea zice:

        Păi, atunci povestește și despre funcția lui Peano și despre bijecția necontinuă a lui Cantor dintre dreaptă și plan… Că poate nu mai e așa de limpede cum e cu „ordinele” acelea…

      • gabrielistrate zice:

        Iar textul meu de mai sus se referea in primul rând la M.D., a cărui prestație mi-a plăcut.

        Că Patapievici are „sensibilități ideologice” imi era clar, și nu mai fac mare caz din asta. E păcat că lucrul ăsta il face să spună ce spune 🙂

  2. Liviu Ornea zice:

    Da, știu, era clar din textul tău, nu te-aș fi bănuit de altceva.
    Mai trebuie spus că înregistrarea s-a făcut la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, nu e vreo serie nouă a vechii emisiuni.

Lasă un răspuns

