Cărți in limba engleză

Anthony Frost e o librărie cu cărți in limba engleză pe care sunt sigur că o cunoașteți dacă locuiți in București.  Am trecut pe acolo zilele astea, și m-am bucurat să descopăr că secțiunea nonficțiune (inclusiv știință popularizată) arată mult mai bine decât o știam.

Cinstit vorbind, prețurile cărților lor sunt ceva mai mari decât, de exemplu, pe bookdepository.co.uk. Insă, mai ales dacă sunteți bucureșteni, le puteți trece pragul pentru a afla ce mai e nou și a vă face o impresie. Iar bucuria de a avea un astfel de loc merită cumva sprijinită. De asta am cumpărat de la ei in mai multe rânduri cărți pe care le-aș fi putut comanda online.

Ce titluri mi-au atras atenția in vizita mea de joi ?

  • cartea lui Ray Monk despre Oppenheimer despre care am mai amintit. O citisem in format electronic dar plăcerea de a o avea in sfârșit in față in format hardcover a fost, pentru mine, imensă. Până la urmă n-am cumpărat-o. Prețul pipărat, aproape 150 de lei pentru o carte pe care, totuși, o citisem, plus hazardul – care a făcut să nu-mi funcționeze cardurile 🙂 – m-au impiedicat. Dar, mărturisesc, am ezitat indelung.
  • cartea lui George Dyson, Turing’s Cathedral (68 de lei la AF). Pare o carte de popularizare agreabilă, pe un subiect care mi-e mai mult decât familiar 🙂 Pe lista mea de lecturi vara asta, probabil in format electronic.
  • in sfărșit, noua carte a lui Douglas Hofstadter Surfaces and Essences: Analogy as the Fuel and Fire of Thinking. Pe Hofstadter l-am descoperit cu Gödel, Escher, Bach, an Eternal Golden Braid (se găsește la Anthony Frost, 139 de lei, o puteți cumpăra mai ieftin altundeva). Cartea lui, Le Ton Beau de Marot, e una din favoritele mele și am in bibliotecă alte volume pe care le-a scris, de exemplu Fluid Analogies sau I am a strange loop. Pe de altă parte cu Hofstadter, cercetătorul in științe cognitive am o relație ceva mai dificilă:  lectura scrierilor lui nu e niciodată ușoară iar stilul mi se pare cumva prea nesistematic (cuvântul englezesc, rambling, aproximează mai bine ce vreau să exprim). Așa că mai gândesc dacă „Surfaces and Essences” merită efortul. Pentru moment vă las cu recenzia din Times Higher Education (peste ocean nu pare să fi fost recenzată, incă), și cu un  videoclip de promovare  pe youtube:
Acest articol a fost publicat în cărți. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

