Pentru cei care mai aveau incã nevoie de veşti „bune”

TVR Cultural dispare.

Zãu cã suntem o culturã care işi bate joc de tot ceea ce merge cât de cât bine. Chiar dacã „misiunea TVR Cultural va fi prelutã de TVR 2 şi TVR 3”, de ce sã ucizi un post specializat, cu o nişã şi un sunet propriu, fãrã concurenţã pe piaţa media de la noi ?

Ţarã de …

Acest articol a fost publicat în lumea in care trãim. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Pentru cei care mai aveau incã nevoie de veşti „bune”

  1. Alex zice:

    Pai degeaba n-are concurenta daca n-are nici audienta. Cam asta a fost logica.

    Din partea mea s-ar putea taia lejer jumatate din programele tvr1 / tvr2 si inghesui in spatiul ramas emisiunile de pe „cultural”. Chiar n-avem nevoie de telejurnale de o ora, emisiuni-concurs sau filme cu ghiotura. E discutabil si daca este nevoie de talk-show-uri pe Tvr.

    • gabrielistrate zice:

      Stiu. Dar e o logica care nu e (si) a mea. Nu suntem o comunitate/o natiune daca gandim totul in termeni de competitie intre noi (apropo de „audienta”) si nu de serviciu public.

      Mi se parea mult mai simplu sa faci TVR Cultural mai atractiv (luand de exemplu drept model postul public PBS de la americani) decat sa comasezi doua posturi TV cu caracteristici relativ diferite. Am un exemplu timisorean in sensul asta: felul in care s-a facut tranzitia de la AnalogTV (vezi ce am scris despre el anul trecut pe blog – il urmaream din Cluj !) la Digi24 Timisoara.

      Adevarul este ca nu ma simt prea bine in climatul de acum, cu fonduri taiate de la cultura (si) in contextul disputelor politice. Urmatoarea pe lista poate fi, mi-e teama, putina cercetare la nivel cat de cat decent din Romania (fatalmente in mare parte teoretica). In fond de ce-am avea nevoie ca societate, de matematica pura, fizica teoretica, publicatii in reviste stiintifice bune, si in general orice nu are o aplicabilitate imediata ? Sunt chiar curios daca vom auzi un argument de genul asta de la (unii din) politicienii nostri in urmatorul an.

      Incolo: intru totul de acord apropo de TVR. In general mie mass-media de la noi mi se pare groaznica. Din fericire eu „evadez” in mod natural, fiind un om care mai curand asculta radio pe internet [de preferinta public, american] decat sa se uite la TV.

      Numai bine,
      G.

Lasă un răspuns

