Despre un prieten

Fiecare din noi are locuri unde se simte implinit … pentru cei mai mulţi e doar locul in care ne-am nãscut. Pentru mine (nomad modern) – v-aţi dat seama probabil: intrã in categoria asta Timişoara, Santa Fe NM, Galaţi, parţial Rochester NY. La polul opus: Bucureşti, (recent) Cluj.

Dar nu despre mine vreau sã  vorbesc – ci despre prietenul meu, candidat la primãria Bucureştiului, Nicuşor Dan.

Poate l-aţi citit pe amicul Bogdan Suceavã in Observator Cultural. Sunt poate chiar mai apropiat de Nicuşor decât Bogdan: am pierdut (in favoarea lui, meritat) o deplasare la Olimpiada Internaţionalã de Matematicã [şi o fatã de care am fost interesaţi amândoi 🙂 la lotul de matematicã, la Craiova in 1988]. Am fost colegi de camerã in anul intâi de facultate [avem probabil  in calitatea astea amândoi amintiri „compromiţãtoare” despre celãlalt 🙂 ]

Totuşi nu despre prietenia mea cu Nicuşor vreau sã scriu – ci despre pasiunea lui pentru Bucureşti. Sunt martor complet dezinteresat – mie personal nu prea imi place Bucureştiul. Lui da – şi nu de azi de ieri.

Am vãzut oameni care il acuzau pe Nicuşor cã „ar fi iepurele PDL-ului”. Nu (cred cã) e cazul. Oamenii de genul ãsta aplicã o logicã pãgubos-reducţionistã, de genul „cine nu e cu noi e impotriva noastrã”, reducând totul la  agenda pro/anti-Bãsescu/PDL. Eu nu gândesc aşa: „agenda mea” e reforma invãţãmântului superior/cercetãrii. A lui Nicuşor e calitatea vieţii in Bucureşti. Nu e a mea, dar e una pe care o respect: cu Nicuşor nu m-am mai vãzut de prin 2009. Imi amintesc cum il ascultam, uşor siderat „la motoare” in 2007, proaspãt revenit din Statele Unite, despre pasiunea cu care vorbea despre clãdirile Bucureştiului (care mie nu imi spuneau mare lucru). Il inţeleg. Am şi eu locuri care imi sunt dragi (nu aceleaşi 🙂 ). Intre timp pentru el a apãrut „Salvaţi Bucureştiul” formã de implicare instituţionalã – la mine s-a numit Ad-Astra, la alţi prieteni buni ARDOR. Nu degeaba suntem de aceeaşi parte a unei „baricade virtuale” care transcende la drept vorbind bipolarismul politic …

Aşadar, (puţini) prieteni bucureşteni care mã citiţi: dacã nu sunteţi deja convinşi puteţi alege mult mai prost decât sã votaţi Nicuşorescu 🙂

some_text

Acest articol a fost publicat în prieteni. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

