O ruşine naţionalã – scrisoare deschisã cãtre conducerea PNL

Nu am chiar deloc timp zilele astea dar vreau sã scriu mãcar
câteva randuri despre noul scandal din zona invãţãmântului: acuzele de plagiat la adresa ministrului Mang.

Dupã cum am mai spus pe acest blog sunt votant PNL din 1990. Puţin a lipsit sã devin in acel an chiar membru de partid.

Sunt in acelaşi timp cercetãtor in informaticã teoreticã, cu doctorat luat in Statele Unite şi opt ani de carierã  in cercetare la Los Alamos National Laboratory. Lista mea de articole poate fi consultatã de exemplu aici

Chiar dacã criptografia nu intrã  intre domeniile mele de cercetare, totuşi (criptografia fiind o subramurã a informaticii teoretice) sunt probabil printre cei mai calificaţi 4-5 oameni din România in aceastã direcţie.

Am spus aceste lucruri pentru a imi argumenta afirmaţia de mai jos: m-am uitat pe dovezile produse in sprijinul afirmaţiei de plagiat. Ele sunt atât de clare cã nu vãd cum ar putea fi interpretabile altfel.

Da, ştiu: plagiatul domnului Mang e folosit in lupta politicã. In particular dupã cum am mai spus nu sunt absolut deloc impresionat de activitatea ştiinţificã a domnului Emil Boc.

Aceasta nu schimbã cu nimic faptele: in opinia mea domnul Mang a plagiat. Nu incape indoialã. Menţinerea sa in fruntea ministerului ar reprezenta in aceste condiţii o ruşine naţionalã.

N-am ce sã aştept de la PSD sau PD. De la PNL am alte pretenţii.

Domnule Crin Antonescu. V-am acordat votul la alegerile din noiembrie 2008.

Existã lucruri care tin de partizanatul politic. Acesta nu este unul dintre ele. Sunt un simplu cetãţean, unul neinteresat de lupta politicã (dincolo de exercitarea votului propriu). Sunt insã profund interesat de cercetarea din România.

In calitatea mea de cercetãtor şi de votant PNL aştept de la dumneavoastrã sã nu asociaţi PNL-ul acestei ruşini naţionale.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la O ruşine naţionalã – scrisoare deschisã cãtre conducerea PNL

  1. Stefan Ionescu zice:

    Mulțumesc pentru articol. Aș adăuga doar atît: dl Manga e ridicol cînd discută despre filosofi & alți umaniști. Unii dintre noi mai știm cum se scrie un articol. Plagiatul e plagiat, cu atît mai evident cînd începe cu rezumatul. Incredibil, în 2012 e.n., cînd măcar rezumatul articolelor e pe situl fiecărei reviste (mai puțin alea care publică asemenea porcării – știu ele că trebuie să se ferească)

  2. Liviu Ornea zice:

    Cazul acesta arată odată în plus de ce nu trebuie considerate revistuțele astea locale pentru concursuri, darmite pentru standardele minimale: pentru că nu lucrează cu peer review și probabilitatea de a publica plagiat sau doar valoare nulă e mare.Orice cercetător cît de cît matur știe valoarea rezultatului său; dacă știe că e ceva de capul lui, atunci nu-l dă la o asemenea revistă (excepții există, dar chiar sînt neglijabile).

    • gabrielistrate zice:

      Dragã Liviu,

      Evident gândim la fel in privinţa asta: eu n-am mai publicat in România din
      1994 (eram incã student). Dacã mã gândesc cã volumul respectiv,
      editat de Gheorghe Pãun, era unul „pentru export”, rezultã cã n-am publicat in
      reviste de la noi din … 1989.

      Nu cã gândesc cã e nepãrat rãu: „Bulletin …” fiind prima
      revistã in care am publicat :), promit cã voi trimite ceva decent (şi
      citabil) intr-un viitor nu foarte indepãrtat.

      Sper cã iţi dai seama, totuşi, cât de atipici suntem in România (academicã) de azi …

      Numai bine,
      G.

      • Liviu Ornea zice:

        Da, Gabi, sîntem foarte puțini. În fiecare domeniu, abia strîngm de-o comisie CNATDCU 🙂
        Cît despre Bulletin, ca editor, te aștept cu nerăbdare…
        Numai bine,
        L

        PS Tocmai am citit ca dl Ponta, care nu știe, probabil, despre existența CNE, s-a adresat Academiei cu rugămintea de a tranșa problema plagiatului. Cine e la secția cu computere? Îi avem pe domnii Tufiș, Dumitrache… Dar și pe dl Păun. Să vedem…

  3. Alina Ion zice:

    Sunt multi cercetatori valorosi in Romania. Au fost incurajati de legea educatiei nr. 1/2011 cam vreo sase luni, pentru ca dupa aceea batalia s-a pierdut. Cum sa-i incurajam din nou pe cercetatorii romani valorosi, onesti si motivati? Eu i-am gasit pe Scopus, dar nu si in viata publica.

  4. crisuadi zice:

    Nu pot decat sa am incredere deplina in ceea ce spuneti si in expertiza dumneavoastra , dar va rog mult schimbati caracterul literelor , mariti-le , faceti ceva caci sunt aproape ilizibile ! Probabil asa e tema aceasta de wordpress . E pacat , pierdeti cititori cu aceasta tema si acest scris abia lizibil .
    Va multumesc ! 🙂

    • gabrielistrate zice:

      Am eliminat fonturile TrueType (ele cauzau probabil problema) si schimbat tema. Sper ca e OK acum (eu am fonturi imense in setarile browser-ului).

  5. crisuadi zice:

    Multumesc , asa sa tot comentezi si sa tot scrii ! 🙂
    Sa aveti mult succes si sa auzim de bine !

Lasă un răspuns

