Ştiu ce-mi doresc de ziua mea :)

[glumesc, sã nu care cumva … Postarea de faţã e o reclamã la o carte in curs de apariţie care pare foarte interesantã şi pe care mi-o voi cumpãra când va fi disponibilã]

Phillip Bonacich e profesor de sociologie la UCLA, un nume cu care m-am intâlnit recent,  când interesele mele de cercetare au inceput sã cuprindã aspectele computaţionale ale fenomenelor sociale, şi când am inceput sã citesc reviste precum Social Networks sau Journal of Mathematical Sociology. Modelul sãu de reţele de schimb (dezvoltat cu Elaine Bienenstock) e unul dintre acele subiecte care işi aşteaptã cuminte rândul 🙂 intre temele pe care sper sã le abordez cu Cosmin intr-un viitor apropiat – ca parte a eforturilor noastre comune in teoria jocurilor cooperative.

Oricum, nu despre cercetãrile mele cu Cosmin voiam sã vã vorbesc, ci despre o apariţie iminentã in domeniu care promite (din ce-am vãzut) sã fie excelentã: cartea de sociologie matematicã a lui Bonacich, scrisã impreunã cu studentul sãu Philip Lu.

Va apãrea la o editurã care se bate cu Cambridge University Press pentru titlul de editura mea favoritã. Are „endorsements” de la nume pe care le-am intâlnit şi le preţuiesc. Promite sã fie o completare/alternativã utilã la cartea lui  Easley şi Kleinberg.  Trateazã subiecte „apropiate de sufletul meu” precum social networks, weak ties, centrality, small worlds şi scale-free networks (dintr-o perspectivã, sper, de sociolog), social balance, evolutionary game theory, jocuri cooperative, complexitate şi haos. Totul asezonat cu simulãri computaţionale. Şi cu o postfaţã (deja printre favoritele mele – o puteţi citi in preview-ul de pe amazon.com) cu referinţe Star Trek şi care discutã rolul matematicii/informaticii in ştiinţele sociale (un subiect la care promit sã revin cât de curând).

Ei, n-am dreptate sã mi-o doresc de ziua mea ? 🙂

Acest articol a fost publicat în popularizarea_ştiinţei, pseudo_recenzii, teoria jocurilor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

