Examenele de admitere la facultate la alţii …

in cazul acesta e vorba de India – sistemul Indian Institute of Technology.

Unul paradoxal: doar unul dintre institutele IIT este in Top500 Shanghai. Cu toate astea performanţa educaţionalã este una de excepţie – e drept ajutatã de competiţia feroce pentru admitere, dictatã de un bazin imens de selecţie (250.000 candidaţi pe 2.000 de locuri).

Modelul IIT oferã destule motive pentru reflexie: pânã la cãderea comunismului aveam un sistem oarecum asemãnãtor, mi se pare. De asemenea, e interesant faptul cã in ţãrile emergente (India şi China) cultura pare sã incurajeze o competitivitate intelectualã feroce (e deosebit de utilã lectura  controversatei carte lui Amy Chua „Battle Hymn of the Tiger Mother„)[1]. In România masificarea invãţãmântului universitar, combinatã cu finanţarea pe student a condus la situaţia opusã …

Nu mi-am propus prin mesajul acesta sã „spun cum e mai bine”, sã  ajung la nişte concluzii. Doar sã imi pun public unele intrebãri la care e greu de rãspuns.

Intre care figureazã şi urmãtoarea: cine in România de azi ar trece un examen de admitere la facultate cu aceste subiecte.

[1][INAPOI]. Sunt de acord cu faptul cã existã mulţi doctoranzi chinezi şi indieni mediocri in S.U.A. Nu despre ei este vorba aici: IIT e nu acoperã tot sistemul universitar indian, e partea sistemului care produce elitele.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s