Despre un anumit viitor

Cititorilor acestui blog atitudinea mea le poate pãrea, e posibil, autistã. Sã vorbeşti despre bulgarii din Vinga intr-un moment in care in România au loc frãmântãrile care au loc, semn clar de escapism …

E o aparenţã. La alegerile din 2008 am stat la coadã patru ore (la o secţie de votare de lângã spitalul de urgenţã din Timişoara). Mã intreb cu melancolie cu câţi din actualii protestatari mã situam pe poziţii opuse atunci …

Pot pãrea oarecum detaşat pentru cã nu m-am regãsit in rezultatele de atunci. Nu e un reproş: intr-o democraţie fiecare are dreptul sã aleagã potrivit intereselor sale – şi sã se inşele. Pentru mine actualul preşedinte e nefrecventabil din anul 1996 (vã mai amintiţi campania electoralã de atunci – in care T.B. a fost şeful campaniei electorale a U.S.D. ? Eu nu uit – şi iert foarte greu).

Şi mai pot pãrea detaşat pentru cã nu pretind cã am rãspunsuri potrivite pentru ce se intâmplã – sunt un cetãţean oarecare – şi nu vreau sã predic nimãnui despre pãrerile mele; cel mult vouã, cei câţiva cititori rãzleţi ai blogului meu 🙂

Acestea fiind zise: pãcatul originar al actualului regim constã, cred, in ignorarea sistematicã a regulilor jocului politic şi forţarea limitelor sale: vã amintiţi şantajul asupra PC pentru impunerea (poate oportunã in fond dar incorectã in spirit) guvernului alianţei DA ? De demonizarea parlamentului ? „322” ? De guvernarea prin artificii, fãrã o majoritate parlamentarã consistentã şi asumarea rãspunderii ? De afişul ãsta ?

Modelul ãsta de a face politicã işi aratã zilele astea limitele: personalizarea luptei politice se intoarce impotriva celui care a promovat-o. Nu cred cã dialogul cu actualii guvernanţi e, acum, posibil. L-au refuzat prea multã vreme. O rezolvare durabilã, oricare ar fi ea (alegeri, la termen sau anticipate), nu stã insã doar in schimbarea actualei puteri politice.

 

Protestul in stradã e, fãrã indoialã, util: el traseazã politicienilor actuali limite pe care nu le-au experimentat in ultimii 20 de ani.Dar nu e destul.

Am prieteni cu implicare socialã infinit mai mare decât a mea. O intrebare-provocare pentru ei: ce trebuie schimbat la sistemul politic ca lucrurile care ne displac la Traian Bãsescu sã nu ne displacã in continuare, de exemplu (intr-un viitor imaginar) la Crin Antonescu ?

Rãspunsuri, dacã le au, sunt unele pe care le pot comunica societãţii mai bine decât o poate face un biet matematician…

P.S. Imi dau seama cã mesajul ãsta ar putea sugera cã sunt PSD-ist :). No way …

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

