2011

La inceputul anului trecut postam o listã a cãrţilor de nonficţiune apãrute in 2010. N-o sã mã repet in 2012: nu cã n-am citit (dimpotrivã !). Dar (in mare) nu in românã.

Prima mea postare din 2012 se doreşte un fel de retrospectivã a lui 2011. L-am terminat (in mare) cum il terminasem şi pe 2010: cu pãrinţii (thank god !) şi nişte buni prieteni alãturi.

Altminteri a fost un an remarcabil: ştiinţific, şi din destule alte privinţe. A fost anul in care lecturile mele s-au mutat in virtual (indiciu: PRS-T1; şi o explicaţie de ce nu vã recomand cãrţi de popularizarea ştiinţei apãrute in 2011 la noi). La fel şi radioul pe care il ascult: e fenomenal sã ai la un buton de telecomandã distanţã staţii de radio (ascultate in 2011) din Antarctica, Mali, Nicaragua, Namibia şi Insula Sfânta Elena 🙂 [plus, in mod evident, KANW, KSFR, KCRW, La Raza, CSPAN-2 audio, Laiko Radio sau România Cultural :)]

Am fost martorul unui eveniment epocal (Oţelul a câştigat campionatul :); pãcat cã n-au fãcut mai mult in Liga Campionilor). Tot un eveniment care are loc odatã la un secol: anul ãsta am fost pe stadion la un meci de-al lor 🙂  [deşi nu mai locuiesc in Galaţi].

Au fost şi lucruri nu neapãrat plãcute: m-am despãrţit se pare definitiv (cumva impotriva voinţei mele) de un anume trecut  pe care mi l-aş fi dorit prezent (şi viitor). Poate cã restul lucrurilor bune compenseazã – parţial – pentru asta. Dar am şi câştigat in plan personal – vechi prieteni pe care i-am recâştigat – şi mã bucur 🙂 Au mai fost şi alte lucruri nu neapãrat plãcute de o altã naturã – n-am avut vacanţe cum trebuie 😦  – şi altele care nu prea meritã povestite.

Am cãlãtorit – nu foarte mult (by choice), doar suficient: Paris, Saarbrucken, Budapesta, Viena, Barcelona, Szeged (al doilea an consecutiv); plus, evident, Galaţi, Bucureşti (including Grozãveşti), Timişoara, Iaşi, Turda sau Şicula 🙂 Am discutat (in coffee breaks) cu Karl Sigmund şi Corina Tarniţã, am luat prânzul cu Ken Binmore şi fostul meu şef de la Los Alamos :), şi m-am intâlnit (in carne şi oase) cu molinari şi kropotkin de pe liberalism.ro; m-am reintâlnit cu actualul rector al Universitãţii din Bucureşti [pe care il cunoscusem in 2008, la Ierusalim], cu Sorin Istrail, Josep, Paul şi Jerome. In sfârşit: am bifat a şaptea ţarã in care mã intâlnesc (din 2007 incoace) cu amicul Maximilian Schich 🙂

Muzical: e anul in care am ascultat muzicã cântatã pe Iphone :), am avut in playlist o melodie a unui prieten/colaborator :); şi, last but not least, m-am intâlnit cu urmãtoarele capodopere [plus cele de care v-am vorbit pe acest blog]


Culinar: n-a fost un an remarcabil. Poate doar tapas in Barcelona; bruschettele  in Bucureşti. Pho şi spring rolls in Cartierul Latin şi Viena :), exotismele (incluzând cele trei (!) kilograme de sos iute) aduse acasã din cel de-al doilea oraş, prima (şi singura) pizza (culmea, ingheţatã) care imi place, nişte mici din Pasul Oituz :), yerba mate sau pelerinajul anual la Recaş … plus lucrurile (sãnãtoase şi delicioase) care mi-au devenit tabieturi anul asta 🙂 Dar au fost şi rateuri – confit de canard de exemplu.

Despre ce am realizat in ştiinţã chiar nu vã vorbesc – spun doar cã a fost un an cu adevãrat bun; se va vedea, poate, asta in anii viitori (Cosmin, s-ar putea sã fii de acord :)). Un an in care am descoperit ce bine poţi lucra la distanţã cu Skype+Dropbox+Latex+Okular (plus, din când in când, vizite ocazionale). Unul in care am intrat (ştiinţific vorbind) „in Europa” 🙂 Şi in care am pus nişte cãrãmizi (importante) pentru viitor.

Un an in care s-au intâmplat destule in politica ştiinţei. Nu vreau sã dezvolt – am un mesaj in lucru pe tema asta 🙂 Intre altele un an in care am inceput sã fiu implicat.

2012 ? Se anunţã un an complicat, chiar greu – dar exciting. Nici nu  vreau sã mã gândesc, pentru moment, ce vreau sau trebuie sã realizez in 2012 – s-ar putea sã vã povestesc (sau … nu :)) la anu’. Pentru moment mã mãrginesc sã mulţumesc(in cea mai bunã tradiţie a Oscarurilor americane :))
familiei in primul rând (sprijin intr-un moment dificil). Şi (alfabetic) lui Adi, Anca, Attila, Cornel, Cosmin, Dan, Dana, Flavius, Florin, Gabriel, Graţiela, Iza, Jerome, Josep, Liviu, Marius, Marian, Mihai, Monica, Miklos, Noemi, Radu, Raluca, Reka, Tudor, Viorel, Zoltan (şi celor pe care i-am uitat). Colegilor din Ad-Astra, vechilor prieteni Charlie Rose, giga…, Miro  şi C-SPAN 2, RDS-ului (pentru net şi fotbal), Club 21 şi Pieţei Unirii din TM, precum  şi terasei Europa din Cluj loc in care mi-am scris lucãrile anul ãsta 🙂

… Bring it on !

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

