Los Alamos

Dupã cum probabil ştiţi, am trãit vreme de 13 ani in Statele Unite, din care ultimii opt ani ca cercetãtor la Los Alamos National Laboratory. Am revenit in România in 2007.

Multã lume şi-a exprimat mirarea legatã de faptul cã cineva cu traiectoria mea profesionalã se poate reintoarce. Lucrurile sunt ceva mai complicate: parte din motivele pentru care m-am intors au fost, in mod evident, personale. Au fost insã şi unele profesionale.

In orice caz, se poate spune cã am fost martorul unei perioade de declin instituţional la Los Alamos. Pentru cei care pot citi in limba englezã, un articol recent in Bulletin of Atomic Scientists descrie acest context.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Los Alamos

  1. Lucian zice:

    Foarte interesant si trist!

    Am trecut si eu putin prin idioteniile DOE la Fermilab…Dar nefiind nuclear sau high security … erau cu totul alte reguli

  2. gabrielistrate zice:

    Nici eu n-am avut de-a face, fiind cetãţean strãin, decât cu aspectele cele mai „benigne” ale procesului.

    In orice caz, perioada petrecutã la Los Alamos a fost una memorabilã din viaţa mea, frustrantã şi extraordinarã in acelaşi timp …

    Mã uitam, melancolic, in urmã la paginile LANL; imi pare o perioadã foarte indepãrtatã … cei mai mulţi colegi nu mai sunt acolo, pe fostul meu şef (acum la Virginia Tech) l-am reintâlnit anul ãsta la Viena.

    Poate o sã imi scriu intr-o zi (intr-un viitor incã indepãrtat) memoriile 🙂

    Numai bine,
    Gabi

Lasă un răspuns

